9 νέες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Τo 2013, οι εταιρίες και τα brands που επένδυσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο βγήκαν κερδισμένοι. Τα eshops αυξάνουν σημαντικά το τζίρο μιας εταιρίας, και η δημοφιλία των κινητών συσκευών επιβάλλει την παρουσία της εταιρίας σας σε ηλεκτρονική, mobile-friendly εκδοχή για ακόμη μεγαλύτερες πωλήσεις.
Ας δούμε τις 9 πιο ανερχόμενες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2014 και πώς θα επωφεληθείτε εφαρμόζοντας τις στο δικό σας eshop.
1. Responsive Web Design
Έχουμε αναφερθεί ξανά για τη φιλοσοφία των έξυπνων, προσαρμόσιμων ιστοσελίδων και eshop εδώ. Αυτή η τάση κατασκευής σελίδων με ευέλικτο σχεδιασμό ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του διαδικτυακού κοινού, το οποίο χρησιμοποιεί πολλές διαφορετικές συσκευές για την πλοήγηση του.
Τα eshop με έξυπνο σχεδιασμό είναι αυτά που πετυχαίνουν μεγαλύτερες πωλήσεις αφού, ο χρήστης — εν δυνάμει αγοραστής— θα μπορεί να ολοκληρώσει τις αγορές του στο eshop σας ανεξάρτητα από την συσκευή που χρησιμοποιεί και χωρίς κανένα πρόβλημα όσον αφορά το μέγεθος ή άλλες απαιτήσεις της συσκευής.
Εταιρίες με app ή mobile εκδοχή του eshop τους έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν το ολοένα και μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό που επιλέγει τις συσκευές χειρός για τις αγορές του.
2. Αγορές με προϋπάρχοντα λογαριασμό (Facebook, Google κλπ)
Η δημιουργία λογαριασμού στο eshop σας θα πρέπει να ολοκληρώνεται αστραπιαία. Εάν η διαδικασία παίρνει περισσότερο από ότι μια γουλιά καφέ ρισκάρετε ο επισκέπτης να αλλάξει γνώμη και να αφήσει μια αγορά στη μέση.
Αυτό είναι κάτι που οι ειδικοί του marketing γνωρίζουν καλά. Η λύση;
Επιτρέψτε στον επισκέπτη να δημιουργήσει λογαριασμό στο eshop σας μέσω του λογαριασμού του σε Facebook, Twitter ή Google, μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα.
3. Γρήγορη φόρτωση περιεχομένου
Σίγουρα θέλετε ο επισκέπτης του eshop σας να δει πόσο ωραία προϊόντα έχετε.. Κι αν είναι δυνατό, να τα δει ολα εξαρχής. Ο πειρασμός όμως του να προσθέσετε όσο περισσότερα πράγματα γίνεται στην αρχική σας σελίδα μπορεί να αποβεί μοιραίος για τις πωλήσεις σας.
Οι online καταναλωτές είναι φημισμένοι για την έλλειψη υπομονής. Και τις υψηλές απαιτήσεις τους. Εάν η αρχική σελίδα του eshop σας χρειάζεται περισσότερα από 5 δευτερόλεπτα για να φορτώσει πλήρως, τους έχετε χάσει.
Η ταχύτητα κι η ευκολία πλοήγησης στον επισκέπτη είναι ένα πλεονέκτημα που εξαργυρώνεται με περισσότερες πωλήσεις.
4. Ο Καταναλωτής έχει τον λόγο
Πόσο συχνά λαμβάνεται υπόψη τα σχόλια ή παράπονα των πελατών σας;
Το να δίνετε στους καταναλωτές την δυνατότητα να γράφουν κριτικές για τα προϊόντα που αγόρασαν ή να σας στέλνουν τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους δε φτάνει. Πρέπει να κάνετε και κάτι για να τα αξιοποιήσετε και να κάνετε το προϊόν και την υπηρεσία σας καλύτερα.
Πως θα γίνει αυτό;
- Χρησιμοποιήστε τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης για να έρθετε πιο κοντά στους πελάτες σας — υπάρχοντες και εν δυνάμει.
- Δώστε (έγκαιρα) απαντήσεις στα ερωτήματα τους, πάρτε ευθύνη για τυχόν λάθη σας και γενικότερα καλλιεργήστε μια αμφίδρομη σχέση μ΄αυτούς για να κάνετε το brand σας πιο προσιτό.
5. Γρήγορη αποστολή και Δωρεάν μεταφορικά
Οι μεγαλύτερες εταιρίες ήδη προσφέρουν ανταγωνιστικές λύσεις όσον αφορά τους τρόπους, το κόστος και την ταχύτητα παράδοσης παραγγελιών.
Ιδανικά, κάθε eshop οφείλει να προσφέρει δωρεάν μεταφορικά (έστω από ένα ποσό και πάνω) και ποικιλία τρόπων παράδοσης.
Μην παρέχετε μόνο συμβατική παράδοση μέσω ταχυδρομείου. Οι σημερινοί καταναλωτές θέλουν άμεσα αυτά που αγόρασαν, έτσι θα πρέπει να παρέχετε την επιλογή ταχυμεταφοράς.
6. Παγκόσμια δραστηριότητα
Το έχετε ακούσει τόσες πολλές φορές που πλέον είναι κλισέ. Το internet δίνει σήμερα τη δυνατότητα σε κάθε εταιρεία – ανεξαρτήτως πόρων και μεγέθους – για εξωστρέφεια.
Εκεί έξω υπάρχει ένα κοινό, με μεγαλύτερη αγοραστική δυνατότητα, έτοιμο να δοκιμάσει καινούρια προϊόντα.
Μπορείτε ή να προσφέρετε το eshop σας σε άλλες γλώσσες αλλά και να συνάψετε συνεργασίες με μεγαλύτερες εταιρίες πρόθυμες να συμπεριλάβουν τα προϊόντα σας στους online καταλόγους τους.
7. Big Data
Το 2013 όλοι μιλούσαν για τα «big data» ωστόσο κανείς δεν γνώριζε πώς ακριβώς να τα αξιοποιήσει. Ευτυχώς για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι πλέον πολύ εύκολο να επεξεργαστούν τα δεδομένα που σχετίζονται με τους επισκέπτες τους.
Κάτι τέτοιο επιτυγχάνει την καλύτερη παροχή υπηρεσιών και τη διόρθωση τυχόν παραλήψεων.
Για παράδειγμα:
- παρατηρείτε ότι ενώ πολλοί πελάτες κάνουν εγγραφή στο ηλ. κατάστημα σας, δεν επιστρέφουν για αγορές. Μια αλλαγή στο email newsletter σας μπορεί να διορθώσει αυτό το πρόβλημα.
- η σελίδα επιβεβαίωσης της παραγγελίας (checkout page) έχει μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate). Εξετάστε αν έχετε αρκετούς διαθέσιμους τρόπους πληρωμής κι αποστολής ώστε να καλύψετε όλες τις ανάγκες του πιθανού πελάτη.
Μια εταιρεία με εμπειρία στο Web Consulting μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα του eshop σας και να σας δώσει βελτιώσουν τους τομείς που επηρεάζουν την εμπειρία αγοράς των επισκεπτών του eshop σας.
8. Εύκολες, γρήγορες αγορές
Ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές με βάση το συναίσθημα και όχι τη λογική. Αυτή τη μερίδα καταναλωτών που οδηγείται από την ανάγκη της για άμεση ικανοποίηση των καταναλωτικών αναγκών της θα πρέπει να την προσέξετε ιδιαίτερα.
Αυτός ο πελάτης θα πρέπει να έχει την δυνατότητα ολοκλήρωσης αγορών με μερικά μόνο κλικ. Οτιδήποτε χρονοβόρο και πολύπλοκο πιθανόν να αποθαρρύνει τον καταναλωτή αφού θα έχει χρόνο να εκλογικεύσει την παρορμητική αυτή αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, το να προσφέρετε αγορές με όσα λιγότερα click γίνεται, είναι κάτι που σίγουρα θα ωφελήσει τις πωλήσεις και το Conversion Rate (ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών σε αγοραστές) σας.
9. Ε όπως επανάπαυση
Όπως είπαμε πιο πάνω, η εμπειρία του επισκέπτη στη σελίδα σας είναι το A και το Ω στις πωλήσεις. Ανιαρό design, προπολεμική γραμματοσειρά, ή ένα μη ενημερωμένο blog και έχετε χάσει τον πελάτη.
Οι επισκέπτες σας έχουν εύκολα αποσπώμενη προσοχή και για να τους κρατήσετε πρέπει να κινείτε συνεχώς το ενδιαφέρον τους. Αυτό επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους, μερικοί εκ των οποίων είναι:
- Επαγγελματικό, μοντέρνο design
- Ενημερωμένο blog
- Συνεχής δραστηριότητα και παρουσία στα social media
- Προσφορές και προγράμματα επιβράβευσης για μέλη
- Συνεχής παροχή νέων υπηρεσιών με βάση τα σχόλια των πελατών
Μην επαναπαύεστε λοιπόν, φροντίστε το eshop σας και αυτό θα σας το ανταποδώσει. Εφαρμόστε αυτές τις νέες τάσεις και δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται! Δείτε εδώ περισσότερα tips.
Vangelis Serafis
Ο Βαγγέλης Σεραφής είναι προγραμματιστής και συνιδρυτής της makemysite. Ειδικεύεται στο Front-End Developing και το Digital Marketing. Μπορείτε να βρείτε περισσότερα άρθρα του σχετικά με το Web Development, το Digital Marketing και τα Social Media στο blog της makemysite.