25 Ιουνίου 2014
Κατηγορία:
Κατασκευή eshop
Σχόλια: 0

Γιατί οι χρήστες εγκαταλείπουν το eshop σας με γεμάτο καλάθι;

7 συμβουλές για τη βελτιστοποίηση της σελίδας checkout του eshop σας

Ένας πιθανός πελάτης έχει επισκεφθεί το eshop σας. Έχει επιλέξει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, έχει γεμίσει το καλάθι των αγορών και ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσει την παραγγελία του ηλεκτρονικά. Τι μπορεί όμως να πάει στραβά και να εγκαταλείψει το eshop σας και το γεμάτο καλάθι του την τελευταία στιγμή;

Η σχεδίαση της σελίδας checkout του eshop σας.

Όσο περισσότερα «εμπόδια» υπάρχουν, τόσο πιθανότερο είναι ο χρήστης να σταματήσει την αγορά του στο τελευταίο στάδιο.

Πώς μπορείτε λοιπόν να μειώσετε τα περιττά βήματα και να αυξήσετε το conversion rate του eshop σας;

1. Μην υποχρεώνετε τον χρήστη να δημιουργήσει λογαριασμό

Ο χρήστης που έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει τις αγορές του ηλεκτρονικά θέλει το προϊόν ΤΩΡΑ. Επομένως, όσες περισσότερες πληροφορίες ζητάτε, τόσο τον απομακρύνετε από τον στόχο του.

Δώστε στον πελάτη την ευκαιρία να προβεί στην αγορά ως «επισκέπτης» συμπληρώνοντας απλά τα στοιχεία χρέωσης και αποστολής της παραγγελίας του, καθώς και τον τρόπο πληρωμής. Αφού ολοκληρώσει τη συμπλήρωση της φόρμας υποβολής των στοιχείων, μπορείτε απλά να προσθέσετε την επιλογή εγγραφής του χρήστη.

Έτσι θα έχετε τα στοιχεία επικοινωνίας του για να εφαρμόσετε τις στρατηγικές marketing της επιχείρησής σας, χωρίς όμως να χάσετε τον άμεσο στόχο σας: να αποκτήσετε έσοδα!

2. Κάντε τη σελίδα checkout όσο πιο απλή γίνεται

Η απλότητα είναι το μυστικό για ένα επιτυχημένο eshop. Αφαιρέστε όλα τα εμπόδια από το χρήστη ζητώντας από αυτόν να συμπληρώσει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία.

Δημιουργήστε μια μόνο σελίδα για το checkout (one-page checkout) ή, εναλλακτικά, μια γραμμική διαδικασία (linear process), η οποία θα αναφέρει τα επόμενα βήματα μέχρι την ολοκλήρωση του checkout και αυξήστε τις πωλήσεις σας.

68% των χρηστών εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών γεμάτο

3. Αναφέρετε τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας σε κάθε σελίδα

Τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας θα πρέπει να εμφανίζονται σε κάθε σελίδα του eshop σας και ιδιαίτερα στη σελίδα του checkout. Προτιμήστε να τα τοποθετήσετε στην κεφαλίδα (header), στο υποσέλιδο (footer) ή σε εμφανές σημείο, δίπλα στο καλάθι αγορών. Σε περίπτωση που ο χρήστης αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με την ολοκλήρωση της παραγγελίας, τον τρόπο πληρωμής ή θελήσει περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει, τα στοιχεία επικοινωνίας πρέπει να βρίσκονται πάντοτε στη διάθεσή του.

Πέρα από το ότι σας βοηθούν να δώσετε μια αξιόπιστη εικόνα της επιχείρησής σας, οι συμβουλές που μπορεί να λάβει ο χρήστης από το τεχνικό ή εμπορικό τμήμα της εταιρείας σας, αυξάνουν τις πιθανότητες να προβεί στην ολοκλήρωση της παραγγελίας.

4. Προτείνετε σχετικά προϊόντα

Έχετε παρατηρήσει ότι στα «φυσικά» καταστήματα τα προϊόντα βρίσκονται ομαδοποιημένα στα ράφια. Για παράδειγμα, δίπλα στα κινητά τηλέφωνα και τους φορητούς υπολογιστές υπάρχουν θήκες και αξεσουάρ, δίπλα στα παπούτσια υπάρχουν ζώνες, τσάντες κλπ. Γιατί να μην ισχύει το ίδιο και για το eshop σας;

Προτείνετε στο χρήστη προϊόντα σχετικά με την αγορά του σε ειδικά σημεία στο καλάθι αγορών ή στη σελίδα checkout του eshop σας . Αυξήστε έτσι τις πιθανότητες αγοράς περισσότερων προϊόντων και, συνεπώς, τα έσοδά σας.

5. Αναφέρετε τα έξοδα αποστολής και επιστροφής της παραγγελίας

Ο χρήστης πρέπει να γνωρίζει με ακρίβεια το τελικό ποσό της παραγγελίας του τη στιγμή που θα προβεί στην ολοκλήρωσή της. Αναφέρετε με κάθε λεπτομέρεια τα έξοδα αποστολής και επιστροφής των προϊόντων σας, ανάλογα με τη γεωγραφική του θέση, ώστε να τον βοηθήσετε να αποφύγει δυσάρεστες εκπλήξεις.

Μια ολοκληρωμένη εικόνα του κόστους της παραγγελίας φέρνει το χρήστη ένα βήμα πιο κοντά στην αγορά των προϊόντων.

6. Εξασφαλίστε την ασφάλεια των συναλλαγών

Παρόλο που τα έσοδα από τις ηλεκτρονικές αγορές ολοένα και αυξάνονται, η ασφάλεια των συναλλαγών παραμένει ένα ζήτημα που απασχολεί τους χρήστες. Εξασφαλίστε στους πελάτες σας ότι οι συναλλαγές εντός του eshop σας είναι ασφαλείς και τα στοιχεία από τις πιστωτικές τους κάρτες δε θα πέσουν σε λάθος χέρια.

Ασφαλίστε το eshop σας με ένα πιστοποιητικό SSL από έναν έγκυρο οργανισμό πιστοποίησης (πχ Thawte, GeoTrust κλπ), χρησιμοποιήστε εμφανείς οπτικές ενδείξεις της ασφάλειας που παρέχετε (πχ λουκέτο στην γραμμή διεύθυνσης), καθώς και συνδέσμους που οδηγούν στις σελίδες με τους όρους χρήσης και την πολιτική ασφαλείας του eshop σας για τους πιο απαιτητικούς και προσεκτικούς πελάτες.

7. Δώστε στο χρήστη τη δυνατότητα επαλήθευσης της παραγγελίας του

Αποφύγετε να δημιουργήσετε δυσαρεστημένους πελάτες, προσθέτοντας στη σελίδα checkout του eshop σας δυνατότητα επαλήθευσης της παραγγελίας τους. Επιτρέψτε στο χρήστη να ελέγξει μια τελευταία φορά την ποσότητα και το χρώμα του προϊόντος, τα έξοδα αποστολής και τον τρόπο πληρωμής πριν ολοκληρώσει την αγορά του.

Ενα eshop στα μέτρα σας

Vangelis Serafis

Ο Βαγγέλης Σεραφής είναι προγραμματιστής και συνιδρυτής της makemysite. Ειδικεύεται στο Front-End Developing και το Digital Marketing. Μπορείτε να βρείτε περισσότερα άρθρα του σχετικά με το Web Development, το Digital Marketing και τα Social Media στο blog της makemysite.

Γράψτε την άποψη σας

Σεβόμαστε τα προσωπικά σας δεδομένα και δεν κοινοποιούμε το email σας. Παρακαλούμε σχολιάστε με πεζούς ελληνικούς χαρακτήρες κι όχι με greeklish. Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά.